15.10.2025

Avrupa Taşımacılık Pazarı 2025 3. Çeyrek: Büyük Değişim

Taşımacılık talebi %25 artarken, yük alanı arzı üç Doğu Avrupa merkezine kayıyor.

EN_Yük-Yük Oranı Avrupa'da_2023 3. Çeyrek

Avrupa spot piyasası 2025 üçüncü çeyreğinde dikkat çekici bir gelişme göstermektedir: Taşımacılık talebi artarken, yükleme alanı arzı durağan kalmakta ve fiyatlar sadece ılımlı bir şekilde yükselmektedir. Bunun arkasındaki neden, talep artışının özellikle Batı Avrupa'daki ekonomik toparlanmaya dayanmasıdır; oysa mevcut kamyon hacmi giderek Doğu Avrupa yönüne kaymaktadır.

Bu çeyrek raporunun içeriği:

Batı Avrupa, taşımacılık talebini artırıyor

2025 yılının üçüncü çeyreğinde fiyat teklifleri sayısı artmaya devam etti ve geçen yılın aynı dönemine göre %25 oranında yükseldi. TIMOCOM İşletme İşleri Müdürü Gunnar Gburek, "Bunun iki temel itici gücü vardı: Büyük güneybatı Avrupa pazarlarında, özellikle Fransa, İspanya ve İtalya'da ekonomik bir toparlanma başladı. Bu ülkeler, 2025 üçüncü çeyreğinde spot piyasada bir yıl öncesine kıyasla belirgin şekilde daha fazla yük sundular," diyor. "Aynı zamanda, özellikle Polonya öncülüğünde Doğu Avrupa'da güçlü büyüme pazarları görüyoruz ve bu da kapasite dağılımında önemli bir kaymaya neden oluyor."

Fiyat teklifleri - 2025 3. Çeyrek vs. 2024 3. Çeyrek 

  • Taşımacılık talebi Avrupa genelinde %24,8 artıyor

  • En İyi 5 yük sağlayıcı pazarı: Almanya, Fransa, Polonya, İtalya, Hollanda

  • Batı Avrupa büyüme itici gücü olarak: %31,5

  • Polonya: Geçen yıl üç katına çıkmasının ardından fiyat tekliflerinde %31 artış

     

Doğu Avrupa'da üç kapasite merkezi ortaya çıkmaktadır

Avrupa karayolu yük taşımacılığında kamyon yük alanı arzı, 3. çeyrekte geçen yılın seviyesinde kaldı. Gunnar Gburek, „-%3'lük rakam, arkasında yatan dramatik gelişme hakkında hiçbir şey söylemiyor,“ açıklamasında bulunuyor. „Bazı piyasalarda kapasite ciddi şekilde düştü, ancak bu düşüş diğer piyasalarda telafi edildi. Kapasite merkezlerine doğru belirgin bir kayma olduğunu görüyoruz.“

Litvanya merkezli şirketler, %35'lik bir büyüme artışıyla 2025 üçüncü çeyreğinde en büyük üç boş araç pazarının zirvesine yerleşti. Böylece Litvanya, sadece en büyük değil, aynı zamanda Avrupa spot pazarında en istikrarlı boş araç sağlayıcısı konumuna geldi. İkinci en büyük sağlayıcı pazar, boş araç teklifleri son zamanlarda azalmış olmasına rağmen Polonya şirketleri oluşturdu ve üçüncü sırada ise TIMOCOM yük borsasında üçüncü çeyrekte boş araç teklifleri %27 artan Romanya şirketleri yer aldı.

Gburek: „Polonya ve Romanya şirketlerinde iki yıldır büyük bir hareketlilik gözlemliyoruz. Boş araç tekliflerinin sayısı çok yüksek, ancak bunlar Avrupa pazarında artık sürekli ve tam kapasiteyle mevcut değil. Bunun nedeni, her iki ülkenin ekonomisinin büyümesi veya toparlanması olabilir ve bunu her iki ülkedeki artan yük tekliflerinde görüyoruz. Nakliye şirketleri için bu, kendi kamyonlarını ve özellikle sürücülerini daha çok yakın çevrede kullanabilecekleri ve para kazanmak için Batı Avrupa’ya kadar göndermeleri gerekmediği anlamına geliyor.“

Avrupa'da Yük Alanı Fiyat Teklifleri_Q3 2025

Yük alanı fiyat teklifleri - 2025 3. Çeyrek vs. 2024 3. Çeyrek 

  • En İyi 5 Yük Alanı Sağlayıcı Pazarı: Litvanya, Polonya, Romanya, Macaristan, Avusturya

  • Doğu Avrupa büyük sağlayıcıları dalgalı seyir izliyor: Polonya: +%24 (2023-2024) ve -%21 (2024-2025); Romanya: -%47 ve +%27

  • Batı Avrupa şirketleri daha az boş araç teklif veriyor: Hollanda -%20, Avusturya -%19, Almanya -%15

  • Balkan, Kapasitesini Romanya'ya Kaybediyor: Bulgaristan %21, Slovenya %24, Hırvatistan %5, Sırbistan %3

 

Yüksek talebe rağmen taşımacılık fiyatları sadece sınırlı ölçüde artıyor

Avrupa spot pazarındaki taşıma fiyatları son iki yılda sürekli olarak artmıştır. 2025 yılının 3. çeyreğinde işverenlerin ortalama haftalık teklif fiyatları kilometre başına 1,43 € ile 1,67 € arasında değişmiştir. Aynı dönemde yüklenicilerin teklif fiyatları ise 1,49 € ile 1,68 € arasında olmuştur. Böylece, Avrupa'daki yük sağlayıcıları ve taşıma hizmeti sunucularının teklif fiyatları son zamanlarda olağanüstü derecede birbirine yakın olmuştur.

„Fiyat gelişimi, piyasa durumunun düşündüğünden genel olarak daha ılımlı,“ diyor Gunnar Gburek. „Bunun temel nedenlerinden biri, Batı Avrupa şirketlerinin kapasite sıkışıklığının Doğu Avrupa’daki rakipler tarafından karşılanmasıdır. Spot piyasasının ötesine bakıldığında ise, taşımacılık piyasasındaki yoğun fiyat baskısının birçok nakliye şirketinin stratejik olarak yeniden yönlenmesine yol açtığını söyleyebiliriz. Bu, hem uzmanlaşmayı hem de Batı’da daha yüksek değerli segmentlere ve Doğu’da ekonomik açıdan cazip pazarlara odaklanmayı içermektedir.“

 

Almanya ile Batı Avrupa arasındaki taşımacılık rotaları güçleniyor

Alman pazarı, üçüncü çeyrekte geçen yılın aynı dönemine göre %31 oranında belirgin bir yük artışı kaydetti. Dikkat çekici olan, iç taşımacılığın payının son yıllarda sürekli azalmış olması ve 2025 üçüncü çeyreğinde ilk kez tüm Alman taşıma taleplerinin yarısından daha azını oluşturmasıdır. Ayrıca kapasite azalması devam etmektedir. Üçüncü çeyrekte Alman şirketleri, geçen yılın aynı dönemine göre %15 daha az yük alanı teklif etti.

En yüksek büyüme oranlarında Avrupa’daki gelişmeler yansımaktadır: Almanya ile batıdaki komşu ülkeler Fransa, Belçika ve Hollanda arasındaki taşımacılık rotaları her iki yönde de önem kazanmıştır. Ayrıca, Almanya’dan yük alan güçlü bir pazar olarak İspanya ve yüklerin giderek artan menşei ülkesi olarak Polonya sürpriz olmuştur.

Almanya içindeki taşıma fiyatları son aylarda biraz artış gösterdi, ancak taşıma hizmeti sağlayıcılarının fiyat beklentileri işverenlerin beklentilerinin üzerinde kaldı. Özellikle, üçüncü çeyrekte yük sağlayıcılarının teklif fiyatları kilometre başına 1,56 € ile 1,90 € arasında değişirken, taşıma hizmeti sağlayıcıları kilometre başına 1,69 € ile 2,06 € arasında fiyatlar sundu.

EN_Almanya'da Yük Fiyat Teklifleri_2025 3. Çeyrek

Almanya - 2025 3. Çeyrek vs. 2024 3. Çeyrek 

  • Fiyat teklifleri %31 arttı

  • Yük alanı teklifleri %15 azaldı

  • İç taşımacılık ve uluslararası rotalar dengelendi

  • Fiyatlar kilometre başına ortalama 0,10 € artmıştır.

 

 

Avusturya, Avrupa yükü için önemli bir transit pazardır.

Avusturya spot pazarı, talep ve arz arasında belirgin bir dengesizlik göstermektedir. Avusturyalı şirketlerin boş araç arzı, 3. çeyrekte yeniden azaldı. %19'luk bir düşüşle azalma, geçen yıla göre daha düşük olsa da, izlenen yolu pekiştirdi. Aynı zamanda, Avusturyalı şirketler 3. çeyrekte spot pazara geçen yılın aynı çeyreğine göre %23 daha fazla yük sundu. Yüklerin büyük bir kısmı uluslararası güzergahlar için ayrılmış olup, yalnızca %12'sinin yükleme ve boşaltma noktası Avusturya içindeydi. "Bu model, Batı ile Doğu ve Kuzey ile Güney arasında bir lojistik merkez olarak faaliyet gösteren Avusturya pazarına özgüdür," diyor Gunnar Gburek. "Avusturya'dan gelen boş araçlardaki güçlü düşüş, şirketleri hâlâ en iyi filo sağlayıcıları arasında olan Avusturya'nın, muhtemelen başta Doğu Avrupa olmak üzere diğer ülkelerden gelen taşıyıcılar tarafından telafi edilecektir."

EN_Yük Fiyat Teklifleri Avusturya'da_2025 3. Çeyrek

Avusturya - 2025 3. Çeyrek vs. 2024 3. Çeyrek 

  • Fiyat teklifleri %23 arttı

  • Yük alanı teklifleri sürekli olarak %19 azaldı.

  • Uluslararası rotalar %88 oranıyla hakimiyet kurmaktadır.

  • Almanya, İtalya, Macaristan, Çekya, Slovenya ile En Önemli İlişkiler

 

 

Gelecek Görünümü: Tüketim Canlanması Taşımacılık Piyasası Üzerindeki Baskıyı Artırıyor

4. çeyrekte, özellikle devlet ve özel tüketimin öngörüldüğü gibi artması durumunda, spot piyasadaki kapasite üzerindeki baskı yüksek kalmaya devam ediyor. Gunnar Gburek, „Talep yaz aylarında bile önemli ölçüde azalmıyorsa, bu durum sonbahar günlerinde ve Noel öncesinde kesinlikle değişmeyecektir. Taşıyıcılar, spot piyasada 4. çeyreğe iyimser bakabilirler, işverenler ise daha yüksek fiyatlarla karşılaşmayı beklemelidir,“ diyor. „Ancak, iyi sipariş durumu ve artan taşıma fiyatlarına rağmen, piyasaya neredeyse hiç yeni kapasite girmeyecek. İstikrarlı bir canlanma ile ilgili belirsizlik hâlâ çok büyük olduğu için araç ve personel yatırımı yapmak mümkün değil.“

Daha fazla bilgi için güncel TIMOCOM Transportbarometer Raporu 'na bakınız.

Basın açıklamasını indir
yukarı doğru