09.05.2016

Taşımacılık pazarı 2016'ya zayıf başladı

Yük arayan bir sektör

(1)

Erkrath, 09.05.2016 – Avrupa taşımacılık pazarı, bu yılın 1. çeyreğine zayıf bir başlangıç yaptı. TimoCom taşımacılık barometresinin güncel rakamlarından bu durum anlaşılabiliyor. İlk üç ayda, yük miktarının boş kapasitelere oranı 30'a 70 düzeyindeydi. Fakat havaların ısınmasıyla birlikte taşımacılık pazarı da yavaş yavaş hızlanmaya başlayacak gibi.

2016 yılı, Avrupa'da boş yüklerde ürkek şekilde ciddi bir azalmayla başladı. TimoCom taşımacılık barometresi, Ocak ayının sonunda önceki yılın rakamlarıyla karşılaştırıldığında yüzde altılık bir düşüşe karşılık gelen %36'lık bir yük oranı oluştuğunu gösteriyor.

Fakat bunun taşımacılık sektörüne etkileri daha sert oldu. Şubat ayında taşımacılık pazarında belirgin yük-boş araç oranı görüldü: teklif edilen %21 oranında yüke karşılık %79 boş araç kapasitesi mevcuttu. Bunun sonucunda, Şubat ayı son beş yılın en zayıf ayı oldu. TimoCom Baş Temcilsici Marcel Frings: Burada, Avrupa'daki taşımacılık ve lojistik sektörünün uzun süredir maruz kaldığı zorlukların etkilerini görüyoruz". "Terör tehlikesi ve özellikle mülteci krizi, Schengen bölgesindeki sınırların tekrar kapatılmasına neden oldu. Şimdiye kadar serbest olan mal akışı artık tekrar iğne deliğinden geçiyor."

Bu tahmin, Federal Lojistik Birliği'nin (BVL) 1. çeyrek için hazırladığı güncel lojistik göstergesinde de yapılıyor: "Finansal kriz, Yunanistan krizi, Grexit, Brexit ve mülteci krizi – Tarihsel olarak yeni konular zinciri kopmuyor. Schengen bölgesindeki artan sınır kontrollerinin neden olduğu belirsizlikler, lojistik hizmet sağlayıcıların dikkatli olması gerektiğini gösteriyor: Yeni, yoğun maliyet yaratan zorluklar ve değişim süreçleri bekliyorlar. Uluslar arası ekonomik gelişme ve dijital dönüşümdeki yoğunluk hakkındaki güvensizlikler de buna ekleniyor."

Belirgin yükseliş trendi
Mart ayında, geleneksel olarak yine taşınacak daha çok mal vardı. Güneşin ilk ışıklarıyla birlikte ilkbahar uyanışı, taşımacılık sektörü üzerinde de canlandırıcı etki yaptı. Yük oranı 12 puan artarak %33'e çıktı (2015: %40) ve bununla birlikte gelecek ayların yönü hakkında bir ön bilgi verdi. Frings: "Avrupa'nın yılbaşındaki ifo ekonomik ikliminde havalar bulutluydu. Artık konjonktür canlanacak, çünkü insanlar dışarı çıkmaya başladı. Avrupa'nın taşımacılık pazarı üzerinde bunun direkt etkileri var. Önümüzdeki haftalarda TimoCom taşımacılık platformunda tekrar daha fazla yük siparişi verilmesini bekliyoruz."

Mart ayının sonuna doğru, yük- boş araç oranında kesintisiz bir düzeltme oldu. Burada merak edilen konu, pazarın 2. çeyrekte atılım yapabilip yapamayacağı.

Basın açıklamasını indir
yukarı doğru