Koronavirüs: Üretim ve ticaret boş araç kapasitelerindeki darboğazları nasıl aşabilir

Koronavirüs Avrupa’daki taşıma kapasitelerini etkiliyor: Boş araç ve Avrupa mallarına olan talep artıyor.

şu şekilde böl:
26.03.2020

Koronavirüs’ün yayılması Avrupa’daki karayolu mal trafiğini gittikçe daha fazla etkiliyor. FreightTech şirketi TIMOCOM’un naklmiye barometresi şu anda uluslararası yük teklifleri konusunda güçlü bir büyüme kaydediyor.

Güvenli bir ticari çalışma için bu konuda önceden tedarik ve ikmal yollarını mümkün olduğu kadar çeşitlendirerek oluşturmak gerekir. Çeşitli eylem seçenekleri sayesinde tedarik darboğazları önlenebilir.
şu şekilde böl:

Şu anda artan dayanıklı gıda ve tüketim malı talebi nedeniyle, nakliye kapasitelerine olan talep bugün normale göre daha yüksek. Buna, yaklaşan ve durumu daha da zorlmaştırabilecek olan tatil günleri ekleniyor. Sanayi ve ticaret alanındaki üreticiler şimdiden boş araç darboğazlarına hazırlıklı olmalı.

 

Tek başına lojistik sektöründeki sürücü eksikliği yıllardır sezonluk zirvelerde bir darboğaza yol açıyor. Koronavirüsün sonuçları bu etkiyi biraz daha güçlendiriyor. TIMOCOM nakliye barometresinin verileri de bunu kanıtlıyor:

Bu  yılın Ocak ve Şubat aylarında toplamda tüm Avrupa’da yük tekliflerinde artışlar görüldü. Talep Ocak 2019’a göre ihtiyaç yüzde 9 arttı. Şubat 2020’de bu değer yükselmeye devam etti, böylece TIMOCOM’un Smart Logistics System’ine 2019 yılının aynı dönemine göre yüzde 13 daha fazla yük girildi.

Avrupa’da şimdiye kadar en fazla etkilenen ülke olan İtalya’ya bakıldığında, Koronavirüsün etkilerinden kaynaklanan trend doğrulanıyor: Ocak 2020’de, önceki yıolın aynı ayına göre (yükleme ve) boşaltma noktası İtalya’da olan, toplam yüzde 11 daha fazla yük kaydedildi. Şubat 2020’de bu değer tekrar arttı, böylece bir önceki yılın aynı dönemine göre (teslim alma ve) teslimat noktası İtalya’da olan yüzde 34 daha fazla yük ilanı verildi. Mart’ın ilk haftalarında aynı eğilim görülüyor: Çoğu günde çıkan yükler şimdiden Mart 2019’a göre çok daha yüksek: İtalya’ya karayoluyla giden malların ihracatı ilk on günde yüzde 24 ve ithalat önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 8 arttı.

Buna ek olarak BT ve veri uzmanı TIMOCOM’a göre şimdilik Çin’den gelmeyen mallar Avrupa mallarına yönelik üretimin artmasına yol açıyor. Ayrıca mağazalar gıda tedarikçilerini, büyük miktarda gıdayı ve tüketim malını temin etmeye zorladı. Bayern ve Nordrhein-Westfalen eyaletlerinde buna ek olarak kamyonlara uygulanan Pazar günleri trafiğe çıkış yasağı, koronavirüsün yayılmasının sonucu olarak ikmal darboğazlarını ve mal eksikliğini önlemek için geçici olarak gevşetildi. Bu önlemlerin Almanya’nın tamamına yayılması planlanıyor.

 

Bu trend devam ederse, 15. Ve 16. takvim hastasında tatil günleri ve dolayısıyla kısalan çalışma haftası nedeniyle talep artmaya devam edecek.

Çeşitlendirilen tedarik ve ikmal yolları ticari çalışmayı güvenceye alıyor

 

Endüstri ve ticaret alanındaki şirketler güncel durumda nasıl davranmalı?

İlk adımda önemli olan, artı değer yaratma süreci boyunca tedarik zincirinin farklı katmanları konusunda netliği ve şeffaflığı korumak. Burada şu noktalar dikkate alınmalı: Hangi ürünleriçin ve hangi kapsamda, hangi malzemelere, hammaddelere ya da (yapı) parçalarına ihtiyaç var?  Kaç müşteri mağdur? Süreçlere hangi tedarikçiler dahil ve kapasite darboğazından ne ölçüde etkilendiler? Şu anda hangi alternatifler mevcut?

Güvenli bir ticari çalışma için bu konuda önceden tedarik ve ikmal yollarını mümkün olduğu kadar çeşitlendirerek oluşturmak gerekir. Çeşitli eylem seçenekleri sayesinde tedarik darboğazları önlenebilir. Bu nedenle lojistik sorumluları şu andaki gelişmelere proaktif tepki vermeli ve tedarik zincirleri üzerindeki potansiyel etkileri belirleyerek ihtiyaç durum0unda kısa vadeli alternatifleri hazır tutmalıdır.

Bu konuda TIMOCOM’un Smart Logistics System’i yardımcı olabilir. Örneğin şirketin nakliyecisinin taşıma kapasitesi kalmadıysa, şirketler Smart App boş araç üzerinden yalnızca birkaç tıklamayla spot piyasadaki 43.000’den fazla kontrol edilmiş şirket arasından güvenilir bir ortak bulabilir. Burada 130.000’den fazla kullanıcı, her gün 750.000'e yakın uluslararası boş araç ve yük teklifi oluşturuyor.

yukarı

Analiz için olan cookilerde özelleştirilmiş reklam kullanıldığına katıliıyorum. Daha çok bilgi için